Walka odbywa się na zasadzie, że wszystkie akcje odbywają się jednocześnie, co oznacza, że odchodzimy od turowego sposobu walki. Za jedną turę można uznać napisanie jednej kolejki postów. Jednocześnie nie oznacza to wyczerpania wszystkich akcji w turze. Normalnie w jednej turze mieszczą się 4 akcje. Trzeba tu pamiętać, że podstawą oceniania działań graczy są AKCJE, a nie tury. Jedna kolejka może pokrywać 2 akcje (czyli pół "tury"), a może trwać nawet 20 akcji. Wszystko w zależności od oceny prowadzącego oraz od tego kiedy ten przerwie akcję.
A teraz kilka zasad:
Teraz pozostaje kwestia postaci stworzonych pod szybkość. Jak wiadomo rozwijając szybkość możemy robić więcej akcji na turę. A jak to się objawia?
Osoba, która rozwija postać pod szybkość otrzymuje tzw. tokeny szybkości. Załóżmy, że szybkość pozwala mi zrobić dwie dodatkowe akcje w turze. Chcąc używać skilla normalnie musiałbym zaczekać całą akcję na naładownie tego skilla, ale w zamian mogę wydać token szybkości i skrócić czas ładowania do zera akcji, a więc użyć go natychmiastowo. Tokeny szybkości resetują się co turę, czyli co 4 akcje.
Pozycja obronna – 10 E – 10% odporności na obrażenia na jedną turę
Wycelowany atak – 20 E – omija 10% odporności, zadaje obrażenia broni
Medytacja – regeneruje 5 many na akcję
Odpoczynek – regeneruje 10 energii na akcję
Szybkość biegania:
Wzór na szybkość z jaką porusza się postać w ciągu akcji wygląda następująco: prędkośćmax. = punktyszybkości/5 [m/akcja]
Czyli osoba mająca 100 punktów w szybkości porusza się maksymalnie 20 m/akcję. Jest to dostępne tylko dla osób używających sprintu. W innym wypadku postać porusza się o połowę wolniej niż przy maksymalnej szybkości.
Skille mają dwa rodzaje szybkości.
Skalujące się z maną używają many do określenia swojej szybkości. Wzór na szybkość takiego skilla wygląda tak; prędkość=iloscpunktowmana/4.
Skalujące się z energią skalują się z szybkością użytkownika i wygląda to tak: prędkośćskilla=szybkoścpostaci/4. Ale mogą skalować się też z siłą lub zręcznością. Zależy to od wyboru użytkownika oraz opisu techniki. Strzały z łuku mają dzielnik 2, a nie 4.
Jak wygląda prowadzenie walki/eventu w taki sposób?
Prowadzący czyta posty graczy, a następnie sprawdza, co dzieje się po kolei. W swoim poście rozpisuje akcje typu:
1. Gracz A używa sprintu i przemieszcza się X dystansu. Gracz B w tym czasie ładuje skilla.
2. Gracz A dobiega i unosi miecz. Gracz B uderza fireballem w gracza A.
I tak dalej.
A teraz kilka zasad:
- Skille zawsze ładuje się jedną akcję, chyba że ich opis mówi inaczej.
- Graczom należy dać szansę na obronę, jeśli widzieli atak i jeśli atak uśmierciłby ich natychmiastowo.
- Pisanie wszelkich scenariuszy typu: " Jeśli on zrobi coś, to wtedy ja zrobię to. Jeśli on zrobi co innego, to ja zrobię coś jeszcze innego." spowoduje, że postać będzie miała jedną akcję opóźnienia w reakcji na opisane wydarzenie.
- Prowadzący nie ma obowiązku wybierania najbardziej przychylnego graczowi scenariusza.
- Jeśli zgadzasz się na prowadzenie wątku, który nie jest dostosowany do obowiązującej mechaniki, to nie przychodź potem z odwołaniem/skargą.
- Każda akcja w poście prowadzącego MUSI mieć swój numer i numery te NIE MOGĄ się powtarzać. Tzn. że jeśli w pierwszym poście podsumowującym opisana jest akcja 1, 2, 3; to w drugim poście podsumowującym powinny znaleźć się akcje 4, 5 itd.
- Zresetować numerację akcji można, gdy walka ma przerwy, bądź rozciąga się na całe dni fabularne.
- Instakille (w szczególności przez środkowisko) są źle postrzegane. Każdy instakill może być naciągnięty przez administację na korzyść osoby, która zostałaby natychmiastowo zabita. Jeśli jednak instakill ma odpowiednie uzasadnienie, postać jest na przegranej pozycji, jest unieruchomiona bądź nie może uniknąć/zablokować ataku, to jest on dozwolony.
- Jeśli postać robi uniki to należy zaznaczyć, w którą stronę oraz jakie odległości od obecnej pozycji.
- Każdy skill ma jedną turę cooldownu, chyba że jego opis stanowi inaczej.
Teraz pozostaje kwestia postaci stworzonych pod szybkość. Jak wiadomo rozwijając szybkość możemy robić więcej akcji na turę. A jak to się objawia?
Osoba, która rozwija postać pod szybkość otrzymuje tzw. tokeny szybkości. Załóżmy, że szybkość pozwala mi zrobić dwie dodatkowe akcje w turze. Chcąc używać skilla normalnie musiałbym zaczekać całą akcję na naładownie tego skilla, ale w zamian mogę wydać token szybkości i skrócić czas ładowania do zera akcji, a więc użyć go natychmiastowo. Tokeny szybkości resetują się co turę, czyli co 4 akcje.
Akcje wspólne (dostępne dla każdego, niezależnie od klasy czy profesji)
Sprint – 20 E – daje możliwość poruszać się z maksymalną możliwą dla postaci szybkością przez okres minimum jednej akcji, aż do ilośćwytrzymałości/50 liczone w akcjach.Pozycja obronna – 10 E – 10% odporności na obrażenia na jedną turę
Wycelowany atak – 20 E – omija 10% odporności, zadaje obrażenia broni
Medytacja – regeneruje 5 many na akcję
Odpoczynek – regeneruje 10 energii na akcję
Ruch
Szybkość biegania:
Wzór na szybkość z jaką porusza się postać w ciągu akcji wygląda następująco: prędkośćmax. = punktyszybkości/5 [m/akcja]
Czyli osoba mająca 100 punktów w szybkości porusza się maksymalnie 20 m/akcję. Jest to dostępne tylko dla osób używających sprintu. W innym wypadku postać porusza się o połowę wolniej niż przy maksymalnej szybkości.
Skille mają dwa rodzaje szybkości.
Skalujące się z maną używają many do określenia swojej szybkości. Wzór na szybkość takiego skilla wygląda tak; prędkość=iloscpunktowmana/4.
Skalujące się z energią skalują się z szybkością użytkownika i wygląda to tak: prędkośćskilla=szybkoścpostaci/4. Ale mogą skalować się też z siłą lub zręcznością. Zależy to od wyboru użytkownika oraz opisu techniki. Strzały z łuku mają dzielnik 2, a nie 4.
- Stary system:
- Maksymalna łączna ilość akcji (akcji wspólnych, ataków, zaklęć)8Akcje wspólne (dostępne dla każdego, niezależnie od klasy czy profesji)Sprint – 20 E – zwiększa szybkość biegu o 50 pkt na jedną turę.
Pozycja obronna – 10 E – 10% odporności na obrażenia na jedną turę
Wycelowany atak – 20 E – omija 20% odporności, zadaje obrażenia broni
Medytacja – regeneruje 5 many
Odpoczynek – regeneruje 10 energiiRuch
Szybkość (statystyka) - Ilość akcji do przebiegnięcia (krótkiego/średniego/dalekiego zasięgu)
1-100 - 1/2/3
101-200 - 1/1/2
201+ - 1/1/1
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach