Wonderful World
Latest topics
Nowy Rok Pią Sty 01, 2021 12:29 amShinigami
[KP]dev nullPon Lis 02, 2020 7:47 pmMaku
Skośne Sztuczki Kaliyugi Pon Lis 02, 2020 7:47 pmMaku
Trinity.Pon Lis 02, 2020 7:46 pmMaku
NillPon Lis 02, 2020 7:45 pmMaku
ArataPon Lis 02, 2020 7:45 pmMaku
Neo - GotowePon Lis 02, 2020 7:42 pmMaku
BellPon Lis 02, 2020 7:42 pmMaku
MorfeusPon Lis 02, 2020 7:41 pmMaku
„Wonderful World” to forum osadzone w klimacie isekai, wzorowane na serii Sword Art Online. Gracze zostali uwięzieni w grze, z której można uwolnić się tylko w jeden sposób. Ich rodziny, przyjaciele i znajomi są bezsilni. Odłączenie od NerveGear (urządzenie, za pomocą którego użytkownicy połączyli się z „Wonderful World”) skutkuje natychmiastową śmiercią. Nie ma ratunku ani drogi na skróty. Czy tego chcą, czy nie, muszą dostać się na pięćdziesiąte piętro Aincardu. Droga do wolności będzie pełna niebezpieczeństwa, tragedii i walki. Bardziej niż pewne, że wielu straci swoje życie w bitwie o powrót do normalnego świata.
Kliknij tutaj i dołącz do Discorda!

Start forum: 06.03.2020
→ Prace wciąż trwają, prosimy o cierpliwość
→ Forum nie jest dostosowane do urządzeń mobilnych, jednakże wszelkie niedociągnięcia kodu nie powinny mieć wpływu na korzystanie z niego.
→ Jeżeli podczas rejestracji serwer stwierdził, iż podany przez ciebie nick jest zajęty, dopisz do niego kropkę.
→ Przed rozpoczęciem gry zapoznaj się z przewodnikiem!
Zespół Administracyjny
Najnowsze posty

Go down
Darling
Administrator
Darling
Dane osobowe
Poziom
Tytuł
Ranga
Ekwipunek
Multikonta
UP
https://wonderful-world.forumpolish.com/t404-skosne-sztuczki-kal

Akcje i ruchy Empty Akcje i ruchy {Sob Lut 29, 2020 7:22 pm}

Walka odbywa się na zasadzie, że wszystkie akcje odbywają się jednocześnie, co oznacza, że odchodzimy od turowego sposobu walki. Za jedną turę można uznać napisanie jednej kolejki postów. Jednocześnie nie oznacza to wyczerpania wszystkich akcji w turze. Normalnie w jednej turze mieszczą się 4 akcje. Trzeba tu pamiętać, że podstawą oceniania działań graczy są AKCJE, a nie tury. Jedna kolejka może pokrywać 2 akcje (czyli pół "tury"), a może trwać nawet  20 akcji. Wszystko w zależności od oceny prowadzącego oraz od tego kiedy ten przerwie akcję.

Jak wygląda prowadzenie walki/eventu w taki sposób?

Prowadzący czyta posty graczy, a następnie sprawdza, co dzieje się po kolei. W swoim poście rozpisuje akcje typu:
1. Gracz A używa sprintu i przemieszcza się X dystansu. Gracz B w tym czasie ładuje skilla.
2. Gracz A dobiega i unosi miecz. Gracz B uderza fireballem w gracza A.
I tak dalej.

A teraz kilka zasad:

  • Skille zawsze ładuje się jedną akcję, chyba że ich opis mówi inaczej.
  • Graczom należy dać szansę na obronę, jeśli widzieli atak i jeśli atak uśmierciłby ich natychmiastowo.
  • Pisanie wszelkich scenariuszy typu: " Jeśli on zrobi coś, to wtedy ja zrobię to. Jeśli on zrobi co innego, to ja zrobię coś jeszcze innego." spowoduje, że postać będzie miała jedną akcję opóźnienia w reakcji na opisane wydarzenie.
  • Prowadzący nie ma obowiązku wybierania najbardziej przychylnego graczowi scenariusza.
  • Jeśli zgadzasz się na prowadzenie wątku, który nie jest dostosowany do obowiązującej mechaniki, to nie przychodź potem z odwołaniem/skargą.
  • Każda akcja w poście prowadzącego MUSI mieć swój numer i numery te NIE MOGĄ się powtarzać. Tzn. że jeśli w pierwszym poście podsumowującym opisana jest akcja 1, 2, 3; to w drugim poście podsumowującym powinny znaleźć się akcje 4, 5 itd.
  • Zresetować numerację akcji można, gdy walka ma przerwy, bądź rozciąga się na całe dni fabularne.
  • Instakille (w szczególności przez środkowisko) są źle postrzegane. Każdy instakill może być naciągnięty przez administację na korzyść osoby, która zostałaby natychmiastowo zabita. Jeśli jednak instakill ma odpowiednie uzasadnienie, postać jest na przegranej pozycji, jest unieruchomiona bądź nie może uniknąć/zablokować ataku, to jest on dozwolony.
  • Jeśli postać robi uniki to należy zaznaczyć, w którą stronę oraz jakie odległości od obecnej pozycji.
  • Każdy skill ma jedną turę cooldownu, chyba że jego opis stanowi inaczej.


Teraz pozostaje kwestia postaci stworzonych pod szybkość. Jak wiadomo rozwijając szybkość możemy robić więcej akcji na turę. A jak to się objawia?
Osoba, która rozwija postać pod szybkość otrzymuje tzw. tokeny szybkości. Załóżmy, że szybkość pozwala mi zrobić dwie dodatkowe akcje w turze. Chcąc używać skilla normalnie musiałbym zaczekać całą akcję na naładownie tego skilla, ale w zamian mogę wydać token szybkości i skrócić czas ładowania do zera akcji, a więc użyć go natychmiastowo. Tokeny szybkości resetują się co turę, czyli co 4 akcje.

Akcje wspólne (dostępne dla każdego, niezależnie od klasy czy profesji)
Sprint – 20 E – daje możliwość poruszać się z maksymalną możliwą dla postaci szybkością przez okres minimum jednej akcji, aż do ilośćwytrzymałości/50 liczone w akcjach.
Pozycja obronna – 10 E – 10% odporności na obrażenia na jedną turę
Wycelowany atak – 20 E – omija 10% odporności, zadaje obrażenia broni
Medytacja – regeneruje 5 many na akcję
Odpoczynek – regeneruje 10 energii na akcję

Ruch

Szybkość biegania:
Wzór na szybkość z jaką porusza się postać w ciągu akcji wygląda następująco: prędkośćmax. = punktyszybkości/5 [m/akcja]
Czyli osoba mająca 100 punktów w szybkości porusza się maksymalnie 20 m/akcję. Jest to dostępne tylko dla osób używających sprintu. W innym wypadku postać porusza się o połowę wolniej niż przy maksymalnej szybkości.

Skille mają dwa rodzaje szybkości.

Skalujące się z maną używają many do określenia swojej szybkości. Wzór na szybkość takiego skilla wygląda tak; prędkość=iloscpunktowmana/4.

Skalujące się z energią skalują się z szybkością użytkownika i wygląda to tak: prędkośćskilla=szybkoścpostaci/4. Ale mogą skalować się też z siłą lub zręcznością. Zależy to od wyboru użytkownika oraz opisu techniki. Strzały z łuku mają dzielnik 2, a nie 4.

Stary system:
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach