TEORIA
Czym są umiejętności pasywne?Umiejętności pasywne to jedna z wielu dróg na rozwój postaci. Nie są konieczne do rozgrywki, jednak znacznie ją ułatwiają. Rozwiązanie to zostało stworzone z myślą o tych, którzy nie przepadają za ryzykiem. UP odpowiadają za szereg udogodnień i są jedną z form zarobku. W celu zwiększenia rotacji przedmiotów rozbiliśmy umiejętności na wykonawcze i pozyskiwawcze. Dla przykładu alchemik stworzy miksturę, jednak potrzebuje w celu jej wykonania specjalnej rośliny, którą zdobyć dla niego może zbieracz. Każdy gracz na forum może wybrać jedną umiejętność pasywną od wykonywania przedmiotów, a także jedną umiejętność pasywną od zbierania odpowiednich surowców.
Jak działa system UP?
System umiejętności pasywnych opiera się o system kości. Mając rozwinięte zielarstwo na 1 poziomie mamy 20% na powodzenie zerwania rośliny. Wykonujemy rzut kością, gdy liczba oczek na kostce wyniesie 20 lub mniej — udało się. W przeciwnym wypadku roślina ulega zniszczeniu.
Levelowanie UP:
Aby poziom naszej umiejętności pasywnej wzrósł należy podjąć próbę wytworzenia przedmiotu/zebrania surowca. Za każdą taką próbę otrzymujemy 25 punktów doświadczenia umiejętności pasywnej, które jest doświadczeniem zdobywanym niezależnie od PD/EXP i przedstawia się je na forum za pomocą oznaczenia PDU. Ilość doświadczenia niezbędna do zdobycia kolejnego poziomu wynosi 100 PDU dla WSZYSTKICH kolejnych poziomów. Maksymalny poziom UP wynosi 25.
Wraz z każdym poziomem nasza szansa na wykonanie/wydobycie czegoś wzrasta. Prezentuje się to następująco:
1. Między poziomami 1-5 szansa na Common oraz Rare rośnie o 2% z każdym poziomem, a na 5 poziomie skacze do wartości z tabelki.
2. Między poziomami 5-10 szansa na Common, Rare i Epic rośnie o 2% z każdym poziomem, a na poziomie 10 skacze do poniższych wartości.
3.Między poziomami 10-15 szansa na Common, Rare, Epic oraz Legendary rośnie o 2% z każdym poziomem, a na poziomie 10 skacze do poniższych wartości.
4.Między poziomami 15-20 szansa na Common, Rare, Epic, Legendary oraz Mythic rośnie o 2% z każdym poziomem, a na poziomie 10 skacze do poniższych wartości.
5. Między poziomami 20-25 wartości pozostają niezmienne i dopiero na 25 poziomie osiągają wartości z tableki.
1. Alchemia
Wbrew krążących po uniwersum plotkach, alchemia nie ma nic wspólnego z umiejętnościami magicznymi. Opiera się głównie o wiedzę w zakresie fizyki, chemii, a często również biologii. Rozwijanie tej umiejętności pozwala na tworzenie różnorakich mikstur oraz eliksirów. Wraz z rozwojem umiejętności uzyskuje się dostęp do coraz lepszych specyfików. Alchemicy zajmują się także oczyszczaniem składników niezbędnych do enchantowania broni.
2. Płatnerstwo
W społeczeństwie utarło się, iż każdy płatnerz musi mieć posturę mięśniaka i milion centymetrów w bicepsie. Nic bardziej mylnego, zbrojmistrzem może zostać każdy! Płatnerz zajmuje się kształtowaniu przedmiotów, zwykle zbroi wykonanych z metalu. Nie jest mu obce tworzenie także tarcz.
3. Kowalstwo
Zadaniem kowala jest kształtowanie metali na gorąco, po ogrzaniu ich do temperatury mięknięcia. Osoba z tą umiejętnością wytwarza głównie bronie; sztylety, groty strzał, miecze, a także kostury.
4. Artisan
Artisan zajmuje się wytwarzaniem odzieży z tkanin, dzianin oraz skór, a także nakładaniem zaklęć wzmacniających na ekwipunek, tzw. enchantów. Dobremu krawcowi niestraszne skomplikowane elementy stroju oraz ulepszanie wyposażenia. Weźmie miarę, przedyskutuje projekt i zajmie się tym, co umie najlepiej.
1. Zielarstwo
Zielarz, zajmuje się pozyskiwaniem ziół. Nikt inny nie zna się tak dobrze na zielonych przyjaciołach, jak on. Wszelkie leksykony i encyklopedie roślin są mu doskonale znane. W przeciwieństwie do statystycznego gracza wie, w jaki sposób wyciąć roślinę lub pozyskać jej poszczególne elementy.
2. Rybołówstwo
Przynęta, wędka, akwen i błogi spokój. Rybak zajmuje się głównie pozyskiwaniem ryb oraz wszelkich organizmów pochodzących ze wszelakiej maści zbiorników wodnych w celu ich spożycia lub wytworzenia mikstur u alchemika.
3. Górnictwo
Bez górników nie istniałaby możliwość stworzenia zbroi lub broni. Właśnie dlatego są bardzo ważną grupą wśród graczy. Wiedzą gdzie i czego szukać, a przemierzanie ciemnych jaskiń nie stanowi dla nich problemu.
4. Skórowanie
Ten zawód z pewnością nie jest dla kogoś, kto kocha zwierzęta. Naturalnie, bardzo wątpliwe, że i one będą cię kochać. W końcu chcesz wełny, skóry lub innego elementu ich ciała. W większości przypadków wiązałoby się to z ryzykiem bycia poranionym. Na szczęście, w „Wonderful World” zwierzęta hodowlane mają zablokowaną możliwość ataku, jednak mogą uciec.
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach