Czym są kostki i do czego służą?
Jak rzucać kostką?
1. W okienku odpowiedzi klikamy podgląd.
2. Po przejściu na stronę odpowiedzi standardowo w okienku wpisujemy treść posta.
3. Pod opcją „preview” oraz „wyślij” znajdują się następujące możliwości - „rzut kostką” oraz „opcje”. Wybieramy „rzut kostką”.
4. Po rozwinięciu naszym oczom powinien ukazać się następujący panel:
6. W przypadku gdy w danej strefie znajdują się dwa rodzaje przedmiotów, o różnych rangach klikamy „+” zlokalizowany po „Dice rolls: 1”, a następnie powtarzamy krok 5.
7. Klikamy wyślij.
Uwaga! Jeżeli nie czujesz się do końca pewny/a w rzutach skorzystaj z tego tematu.
1. Common, Uncommon, Rare, Epic, Legendary
W świecie Wonderful-World istnieje podział na strefy, w których występują różne surowce. W jednej strefie znajdują się przedmioty Rare oraz Common, w drugiej zaś, przykładowo, Epic oraz Uncommon. Gracz, udając się na wypełnienie misji samodzielnej, wykonuje rzut kostką obrazujący to, czy odnalazł przedmiot, udało mu się go zdobyć. Wynik sprawdza przy pomocy tabeli.
Przykład poprawne wykonania misji samodzielnej:
1. Opis dotarcia na miejsce, próby poszukiwań + jednoczesny rzut kostką na przedmiot, który nas interesuje. Przedmioty oraz ich strefy występowania są rozpisane w tym temacie.
2. Po sprawdzeniu wyniku zgodnie z tabelą zamieszczoną w specjalnym temacie gracz pisze kolejny post dotyczący powodzenia, niepowodzenia oraz, jeśli chce opuścić temat, opuszczenia lokacji.
[R] Rybołóstwo
[S] Skórowanie
[G] Górnictwo
2. Powodzenie
Kostka o tej nazwie jest przewodnikiem dla profesji wykonawczych takich jak płatnerstwo, kowalstwo, alchemia. To właśnie od niej zależy to, czy uda się wykonać dany przedmiot, czy też nie. Przez misje samodzielne, w tym przypadku, rozumie się wytwarzanie przedmiotów na użytek własny lub cudzy. Należy pamiętać o tym, że każda zbroja, mikstura wymaga innych składników, które trzeba zdobyć.
Przykład poprawne wykonania misji samodzielnej:
1. Opis podjęcia się zadania, kwestia tego, czy zawrzecie tam rozmowę między graczami, odebranie materiałów to już wasza sprawa + rzut kostką „Powodzenie”.
2. Po sprawdzeniu wyniku z tabelą w tym temacie należy opisać wynik misji samodzielnej.
3. Loot (Medium, Hard, Legendary)
Kostka ta służy do rozlosowania nagrody po zakończonej instancji. Kategoria zależy od rangi samego zadania. Rzut następuje dopiero po ukończeniu całości, po ostatnim poście MG. Loot docelowo trafia do ekwipunku w panelu gracza.
4. Szansa na...
Kostka ta służy do rozstrzygnięcia sporu na zasadzie "udało się uniknąć czy nie?". MG rzuca kością i na tej podstawie osądza, czy gracz został trafiony, czy nie. Warto zaznaczyć, że jej użycie jest dozwolone tylko w przypadku skilli etc., w których występuje losowość, np. "zaklęcie ma 20% szans na niepowodzenie".
Kostki, to jeden z systemów, które pozwalają na większy realizm w rozgrywce. Zatem obok sztywnych statystyk, pojawił się element losowości, który jest o wiele łatwiejszy w użyciu. Wykorzystujemy je głównie w przypadku umiejętności pasywnych czy rozlosowaniu lootu podczas instancji. Na forum używamy kilku rodzajów kostek, a każda służy do czegoś innego. Szczegółowy opis znajduje się poniżej.
Jak rzucać kostką?
1. W okienku odpowiedzi klikamy podgląd.
2. Po przejściu na stronę odpowiedzi standardowo w okienku wpisujemy treść posta.
3. Pod opcją „preview” oraz „wyślij” znajdują się następujące możliwości - „rzut kostką” oraz „opcje”. Wybieramy „rzut kostką”.
4. Po rozwinięciu naszym oczom powinien ukazać się następujący panel:
- Spoiler:
6. W przypadku gdy w danej strefie znajdują się dwa rodzaje przedmiotów, o różnych rangach klikamy „+” zlokalizowany po „Dice rolls: 1”, a następnie powtarzamy krok 5.
7. Klikamy wyślij.
Uwaga! Jeżeli nie czujesz się do końca pewny/a w rzutach skorzystaj z tego tematu.
1. Common, Uncommon, Rare, Epic, Legendary
W świecie Wonderful-World istnieje podział na strefy, w których występują różne surowce. W jednej strefie znajdują się przedmioty Rare oraz Common, w drugiej zaś, przykładowo, Epic oraz Uncommon. Gracz, udając się na wypełnienie misji samodzielnej, wykonuje rzut kostką obrazujący to, czy odnalazł przedmiot, udało mu się go zdobyć. Wynik sprawdza przy pomocy tabeli.
Przykład poprawne wykonania misji samodzielnej:
1. Opis dotarcia na miejsce, próby poszukiwań + jednoczesny rzut kostką na przedmiot, który nas interesuje. Przedmioty oraz ich strefy występowania są rozpisane w tym temacie.
2. Po sprawdzeniu wyniku zgodnie z tabelą zamieszczoną w specjalnym temacie gracz pisze kolejny post dotyczący powodzenia, niepowodzenia oraz, jeśli chce opuścić temat, opuszczenia lokacji.
Słownik
[Z] Zielarstwo[R] Rybołóstwo
[S] Skórowanie
[G] Górnictwo
2. Powodzenie
Kostka o tej nazwie jest przewodnikiem dla profesji wykonawczych takich jak płatnerstwo, kowalstwo, alchemia. To właśnie od niej zależy to, czy uda się wykonać dany przedmiot, czy też nie. Przez misje samodzielne, w tym przypadku, rozumie się wytwarzanie przedmiotów na użytek własny lub cudzy. Należy pamiętać o tym, że każda zbroja, mikstura wymaga innych składników, które trzeba zdobyć.
Przykład poprawne wykonania misji samodzielnej:
1. Opis podjęcia się zadania, kwestia tego, czy zawrzecie tam rozmowę między graczami, odebranie materiałów to już wasza sprawa + rzut kostką „Powodzenie”.
2. Po sprawdzeniu wyniku z tabelą w tym temacie należy opisać wynik misji samodzielnej.
3. Loot (Medium, Hard, Legendary)
Kostka ta służy do rozlosowania nagrody po zakończonej instancji. Kategoria zależy od rangi samego zadania. Rzut następuje dopiero po ukończeniu całości, po ostatnim poście MG. Loot docelowo trafia do ekwipunku w panelu gracza.
4. Szansa na...
Kostka ta służy do rozstrzygnięcia sporu na zasadzie "udało się uniknąć czy nie?". MG rzuca kością i na tej podstawie osądza, czy gracz został trafiony, czy nie. Warto zaznaczyć, że jej użycie jest dozwolone tylko w przypadku skilli etc., w których występuje losowość, np. "zaklęcie ma 20% szans na niepowodzenie".
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach