Świat „Wonderful World” oferuje szereg zadań, których można się podjąć. Są to między innymi misje oraz instancje. Każda z nich odbywa się w przeróżnych lokacjach zależnych od tematyki zadania. Obie kategorie wymagają różnej ilości postów napisanych zarówno przez gracza, jak i MG. Na forum nie istnieją specjalnie wydzielone osoby do kreowania zadań. Mistrzem Gry może być każdy. Oczywiście, o prawo do prowadzenia pewnego rodzaju wydarzeń należy uzyskać uprawnienia.
REGULAMIN
1. Każda misja powinna zakończyć się w określonej ilości postów. Pisanie ponad licznik nie jest zabronione, ale nie jest również premiowane.2. Zadania powinny stanowić jedną, spójną całość. Pod tym pojęciem rozumie się, że misja powinna mieć swój początek i koniec. Gdzie końcem powinno być wykonanie zadania.
3. Ceuny podlegają wymianie na przedmioty, o ile nie przekroczą one wartości nagrody.
4. Statystyki, klasa, profesja oraz posiadany przez gracza ekwipunek musi zostać ukazany prowadzącemu na jego życzenie. Mistrz Gry nie może wymagać pokazania powyższego, jeżeli nie zachodzi ku temu konieczność, tj. walka.
5. Statystyki, klasę, profesję, ekwipunek oraz użyte w danym poście skille umieszczamy na końcu posta, całość ukrywając w onlyto.
6. Zabronione jest dzielenie się uzyskaną, poprzez prowadzenie misji, wiedzą z innymi graczami. Pamiętajmy o zasadach fair play.
7. Począwszy od misji Normal, a także instancji, prowadzący ma obowiązek stworzenia informatora przeciwnika, pozostającego do wglądu Administratora.
8. Skończoną misję lub instancję należy rozliczyć w wyznaczonym do tego temacie. Nie dotyczy misji samodzielnych, które rozliczane są w subforum.
9. Misję oraz instancję rozpoczyna post Mistrza Gry.
10. Misje grupowe nie są zabronione. Jednakże każdy gracz musi napisać swoją pulę postów.
PA i HP przeciwników podczas misji grupowych rosną o 50% za każdego dodatkowego uczestnika.
11. Misje Easy może przeprowadzić każdy. O możliwość prowadzenia wyższych rangą należy ubiegać się w tym temacie.
MISJE
MISJA SAMODZIELNA – Jest to forma misji easy, w której gracz sam sobie jest MG. Misja ta ma formę opowiadania, a więc powinna mieć wstęp, rozwinięcie oraz zakończenie. W MS powinna występować podobna tematyka, jak w przypadku misji Easy. Minimalna ilość znaków wynosi 5 tysięcy. Samodzielka może być przeprowadzona w formie retrospekcji (jeśli postać znajduje się w czasie teraźniejszym na misji, fabule) lub teraźniejszości (jeśli jest wolna od wszelakich wątków). Misje samodzielne zamieszczamy w tym dziale. Ważne! Obowiązuje limit maksymalnie 5 misji samodzielnych na miesiąc. EASY – Najprostszy rodzaj zadań, które przeprowadzić może każdy. Wykonując takie zlecenie, nie należy bać się o stratę życia, gdyż jest to całkowicie niemożliwe. Tematyka takiej misji najczęściej koncentruje się wokół pomocy mieszkańcom oraz NPCtom w ich codziennym funkcjonowaniu; odnalezienie zagubionego wisiorka, złapanie uciekającego zwierzęcia.
Wymagana ilość postów: 6 – Gracz, 6 – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 50 Ceunów, 20 PD
Wynagrodzenie dla MG: 25 Ceunów, 10 PD
NORMAL – Kategoria ta łączy w sobie, część misji easy i część misji medium. Wykonywanie tego zadania wiąże się z walką, a także pułapkami. Walka nie jest konieczna do uzyskania akceptacji, jednak całość powinna wymagać od misjobiorcy przynajmniej zaangażowania w rozwiązywanie zagadek.
Wymagana ilość postów: 12 – Gracz, 12 – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 100 Ceunów, 50 PD
Wynagrodzenie dla MG: 50 Ceunów, 25 PD
Ilość PA wykorzystana na przeciwników: 100 PA
Bazowe HP stworów(Nie wliczające się w limit PA): 150 HP
MEDIUM – Misje Medium to spore wyzwanie. Nawet dla tych, którzy nie raz walczyli. Często zadania będą polegać na siłowej pertraktacji z graczami, którzy doskwierają NPCtom lub innym użytkownikom, a także powstrzymaniu potworów, które z niewyjaśnionego powodu zaatakowały wioskę. Walka jest nieunikniona.
Wymagana ilość postów: 20 – Gracz, 20 – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 200 Ceunów, 80 PD
Wynagrodzenie dla MG: 100 Ceunów, 40 PD
Ilość PA wykorzystana na przeciwników: 200 PA
Bazowe HP stworów(Nie wliczające się w limit PD): 200 HP
HARD – Zadania z tego rodzaju nie powinien podejmować się nowicjusz. Daremnie szukać prostych, lekkich i przyjemnych zajęć podczas tejże misji. Ryzyko stracenia życia jest bardzo duże, ponieważ trzeba mieć naprawdę spore doświadczenie w boju, by uniknąć ewentualnych obrażeń. Misje te są niejednokrotnie zleceniem na usunięcie gracza, który rozmiłował się w zakończaniu rozgrywek. Misje Hard często służą również do zdobycia rzadkich materiałów czy też przedmiotów mniej lub bardziej unikalnych.
Wymagana ilość postów: 25 – Gracz, 25 – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 500 Ceunów, 150 PD
Wynagrodzenie dla MG: 250 Ceunów, 75 PD
Ilość PA wykorzystana na przeciwników: 400 PA
Bazowe HP stworów(Nie wliczające się w limit PD): 350 HP
Loot: ?
LEGENDARY – Najwyższa ranga, największe ryzyko i chwała, która spotka każdego, kto ukończy taką misję. W obliczu tej kategorii wszystkie pozostałe wydają się jedynie treningiem. Mało kto wraca żywy, a nawet jeśli, to wydaje się żyjącym trupem. Zadanie to wymaga nie tylko tężyzny fizycznej, inteligencji, ale również niezmąconej siły psychicznej. Natura zleceń, które otrzymują gracze podejmujący się takowego rozkazu, zazwyczaj ma skalę globalną. Misje tego poziomu często oprócz waluty oraz punktów doświadczenia mają specjalną nagrodę w postaci wysokiej jakości przedmiotów lub bardzo rzadkich materiałów, które po wykorzystaniu wyspecjalizowanych rzemieślników mogą zamienić się w unikalny przedmiot.
Wymagana ilość postów: 30 – Gracz, 30 – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 1000 Ceunów, 300 PD
Wynagrodzenie dla MG: 500 Ceunów, 150 PD
Ilość PA wykorzystana na przeciwników: 700 PA
Bazowe HP stworów(Nie wliczające się w limit PD): 500 HP
Loot: ?
INSTANCJE
To rodzaj specjalnego miniwydarzenia przewidzianego na większą ilość graczy. Poziom trudności takiego wyzwania jest duży, niemniej jednak nagroda rekompensuje to ryzyko. Z instancji można zdobyć legendarne przedmioty, np. wierzchowce. Po zakończeniu zlecenia, każdy z uczestników rzuca kostką w celu przydzielenia nagrody.
MEDIUM - Instancje tego typu to głównie zwykłego rodzaju dungeony ukryte wewnątrz świata. Misja ta polega głównie na prostym wyczyszczeniu lochu ze wszystkich napotkanych stworów, by na końcu otrzymać loot. Tego typu eventy zdarzają się pojawiać co jakiś czas, wyczyszczenie tego typu dungeonu jest możliwe wielokrotnie, co za tym idzie — na tego typu instancję można udać się kilka razy.
Wymagana ilość graczy: 1-6
Wymagana ilość postów: min. 25 – Gracz, min. 25 – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 1000 Ceunów, 100 PD
Wynagrodzenie dla MG: 500 Ceunów, 50 PD
Ilość PA wykorzystana na przeciwników: 2000 PA
Bazowe HP stworów(Nie wliczające się w limit PD): 400 HP
Loot: ?
HARD — Są to wyprawy polegające na odnalezieniu drzwi do pokoju bossa danego piętra. Często zdarza się, że już w tej części życie tracą najsłabsze jednostki. Wyprawa bywa trudna, jednak jej sukces jest czymś, co ma wpływ na całą grę. Odnalezienie łoża finalnego przeciwnika danego piętra odblokowuje możliwość walki z nim, co staje się finalnym wydarzeniem danego piętra. Istnieje możliwość przeprawy przez więcej niż jedną instancję typu „Hard” na jednym piętrze, w celu poznania systemu walki z bosem, jednak bywa to ryzykowne. Niemniej jednak zdaje się to być bardzo przydatną wiedzą podczas finalnego starcia.
Wymagana ilość graczy: 1-x
Wymagana ilość postów: x – Gracz, x – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 1500 Ceunów, 250 PD
Wynagrodzenie dla MG: 750 Ceunów, 125 PD
Ilość PA wykorzystana na przeciwników: 4000 PA
Bazowe HP stworów(Nie wliczające się w limit PD): 400 HP
Loot: ?
LEGENDARY - Ostateczna instancja na każdym z pięter. To właśnie tutaj grupa odważnych ochotników stoczy walkę na śmierć i życie w celu przybliżenia się do uwolnienia z tej okrutnej pułapki, jaką jest świat Aincardu. Bossowie różnią się na każdym piętrze, są niewyobrażalnie potężni, a im wyżej, tym gorzej. Skille oponentów bywają unikatowe. Zachowanie również często zmienia się w trakcie walki. Podjęcie się tego starcia bez odpowiedniego przygotowania niemal zawsze kończy się śmiercią. Od 15 piętra wzwyż wrota do pokoju bosa mogą zamknąć się po wejściu. Poniżej 15 poziomu zawsze istnieje szansa na wycofanie się z walki. To czy się to uda, jest już całkiem inną kwestią. Oprócz oczywistych profitów z odblokowania kolejnego piętra dla całej społeczności, po walce z bosem każdy z graczy rzuca kostką w celu otrzymania nagrody.
Osoba, która zadała ostatni cios, otrzymuje dodatkowe 30 PD oraz rzut kością.
Wymagana ilość graczy: 1-x
Wymagana ilość postów: x – Gracz, x – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 2500 Ceunów, 500 PD
Wynagrodzenie dla MG: 1250 Ceunów, 200 PD
Loot: ?
Uwaga! Każdy mob ma swój poziom między 1-6. Minimalna ilość atrybutów na pojedynczego moba musi wyność poziom moba * 25 PA. Czyli mob 2 poziomu musi mieć minimum 50PA wartości.MEDIUM - Instancje tego typu to głównie zwykłego rodzaju dungeony ukryte wewnątrz świata. Misja ta polega głównie na prostym wyczyszczeniu lochu ze wszystkich napotkanych stworów, by na końcu otrzymać loot. Tego typu eventy zdarzają się pojawiać co jakiś czas, wyczyszczenie tego typu dungeonu jest możliwe wielokrotnie, co za tym idzie — na tego typu instancję można udać się kilka razy.
Wymagana ilość graczy: 1-6
Wymagana ilość postów: min. 25 – Gracz, min. 25 – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 1000 Ceunów, 100 PD
Wynagrodzenie dla MG: 500 Ceunów, 50 PD
Ilość PA wykorzystana na przeciwników: 2000 PA
Bazowe HP stworów(Nie wliczające się w limit PD): 400 HP
Loot: ?
HARD — Są to wyprawy polegające na odnalezieniu drzwi do pokoju bossa danego piętra. Często zdarza się, że już w tej części życie tracą najsłabsze jednostki. Wyprawa bywa trudna, jednak jej sukces jest czymś, co ma wpływ na całą grę. Odnalezienie łoża finalnego przeciwnika danego piętra odblokowuje możliwość walki z nim, co staje się finalnym wydarzeniem danego piętra. Istnieje możliwość przeprawy przez więcej niż jedną instancję typu „Hard” na jednym piętrze, w celu poznania systemu walki z bosem, jednak bywa to ryzykowne. Niemniej jednak zdaje się to być bardzo przydatną wiedzą podczas finalnego starcia.
Wymagana ilość graczy: 1-x
Wymagana ilość postów: x – Gracz, x – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 1500 Ceunów, 250 PD
Wynagrodzenie dla MG: 750 Ceunów, 125 PD
Ilość PA wykorzystana na przeciwników: 4000 PA
Bazowe HP stworów(Nie wliczające się w limit PD): 400 HP
Loot: ?
LEGENDARY - Ostateczna instancja na każdym z pięter. To właśnie tutaj grupa odważnych ochotników stoczy walkę na śmierć i życie w celu przybliżenia się do uwolnienia z tej okrutnej pułapki, jaką jest świat Aincardu. Bossowie różnią się na każdym piętrze, są niewyobrażalnie potężni, a im wyżej, tym gorzej. Skille oponentów bywają unikatowe. Zachowanie również często zmienia się w trakcie walki. Podjęcie się tego starcia bez odpowiedniego przygotowania niemal zawsze kończy się śmiercią. Od 15 piętra wzwyż wrota do pokoju bosa mogą zamknąć się po wejściu. Poniżej 15 poziomu zawsze istnieje szansa na wycofanie się z walki. To czy się to uda, jest już całkiem inną kwestią. Oprócz oczywistych profitów z odblokowania kolejnego piętra dla całej społeczności, po walce z bosem każdy z graczy rzuca kostką w celu otrzymania nagrody.
Osoba, która zadała ostatni cios, otrzymuje dodatkowe 30 PD oraz rzut kością.
Wymagana ilość graczy: 1-x
Wymagana ilość postów: x – Gracz, x – Mistrz Gry
Wynagrodzenie dla gracza: 2500 Ceunów, 500 PD
Wynagrodzenie dla MG: 1250 Ceunów, 200 PD
Loot: ?
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach